Review: Splendor Marvel

Publicatie Jaar:

Prijs:

Vormgeving en sfeer

Componenten

Verzamel het beste team in Splendor Marvel! Uitgegeven door Space Cowboys en Asmodee België

Posted 09/11/2020 by

Avengers… Assemble! Splendor Marvel is de herwerking van de klassieker Splendor. Waar je in de originele versie verschillende edelstenen probeert te verzamelen, ga je hier Infinity Stones verzamelen. Dit om zoveel mogelijk punten te scoren, en de overwinning te claimen voor de andere spelers dit doen. Splendor Marvel is uitgebracht door Space Cowboys en Asmodee België.

De meesten onder ons hebben ooit al eens Splendor op tafel gehad. Voor wie het spel nog niet kent, vatten we eens de eenvoudige spelregels samen. Wanneer je aan de beurt bent heb je de keuze uit drie verschillende acties. De eerste actie is het verzamelen van infinity stones. Je neemt drie verschillende of twee gelijke infinity stones. Deze stenen kan je inruilen voor één van de verschillende superhelden. Deze superhelden liggen op drie niveaus. De grote namen zoals Iron Man kan je vinden bij niveau drie en vereisen dan ook heel wat infinity stones. Maar een goede verzameling van andere superhelden zullen je korting geven om je team te versterken. De derde en laatste actie is het reserveren van kaarten. Dit kan je doen om zeker te zijn van de kaart die je wil toevoegen aan je team. Dan krijg je ook een Shield token, deze telt als een joker.

De superhelden van niveau drie geven je ook een groene infinity stone. Want uiteindelijk probeer je de verschillende infinity stones te verzamelen en 16 punten. Want als je dit bereikt hebt kan je als eerste het spel beëindigen. Daarnaast zijn er per spellen een aantal extra doelen die je kan bereiken. Deze doelen kunnen ook nog extra punten opleveren. Deze punten kunnen het verschil maken tussen winnen en verliezen.

Splendor Marvel is een identieke kopie van zijn oudere broertje. Was je toen al geen fan van dit spel, dan zal dit opnieuw niet het geval zijn. Ben je fan van een kort maar stevig spelletje met je favoriete superhelden, dan is dit zeker iets voor jou! Het artwork van de kaarten zijn allemaal verschillend en prachtig ontworpen. De pokerchips met de infinity stones zijn van een stevige kwaliteit. De doos is voorzien van een handige inlay  waar alle speelstukken netjes geplaatst kunnen worden. Kortom een prachtig vormgegeven spel!

Splendor Marvel is de herwerking van een klassieker. Als Splendor niets voor jou was, laat je beter deze beter links liggen. Maar als Splendor wel volledig je ding was, dan is dit de perfecte combinatie tussen superhelden en een heerlijk potje set collection. Splendor Marvel is nu reeds verkrijgbaar, dus haast je naar je lokale bordspellenwinkel!