Review: Ticket To Ride – London

Publicatie Jaar:

Prijs:

Vormgeving en sfeer

Componenten

De Ticket To Ride voor mensen die op tijd hun trein moeten halen!

Posted 28/09/2019 by

Ticket To Ride – London, de opvolger van Ticket To Ride – New York, is de snelle variant van het wereldberoemde spel. Ticket To Ride – London is een identieke kopie van het origineel met een lichte twist in het scoresysteem, ideaal om mee te nemen in de reiskoffer.

In Ticket To Ride proberen de spelers routes te vervolledigen tussen verschillende steden, om uiteindelijk jouw persoonlijke routekaarten te vervolledigen. Maar let goed op, want elke route die je niet kan vervolledigen zal je strafpunten opleveren.

Als speler heb je de keuze uit drie verschillende acties. De eerste actie is het nemen van twee treinkaartjes. Dit kan de speler doen van de open stapel of van de gedekte stapel, die kaartjes heb je nodig om delen van een route te gaan vervolledigen. Een tweede actie is het nemen van nieuwe routekaarten, deze kaarten zijn extra routes die je kan gaan vervolledigen. Als laatste actie kan je stukken van je route gaan vervolledigen. Je legt hiervoor het aangegeven aantal kaartjes af van dezelfde kleur, al dan niet aangevuld met bonuskaarten. Dit blijven de spelers doen tot één speler nog maar twee treintjes over heeft, dan gaat de laatste ronde in. De speler met de meeste punten mag zich dan de winnaar noemen van Ticket To Ride – London.

De uitzondering met andere Ticket To Ride spellen is de twist bij het optellen van de scores: wanneer je binnen een district alle stations verbonden hebt, krijg je hiervoor bonuspunten. Hierdoor ga je proberen naast je routekaarten ook deze districten te gaan vervolledigen. Deze toevoeging is handig want tijdens onze speelsessies merkten we dat het nemen van extra routekaarten niet altijd een goed idee was. Door de korte speelduur en het kleine bord is het niet altijd mogelijk om extra routes te gaan vervolledigen.

Ticket To Ride – London maakt gebruik van de succesformule: mooi artwork,  degelijk spelmateriaal en eenvoudige spelregels. Je kan dit vinden in de vele expansies die reeds bestaan, maar de korte speelduur en compacte versie zorgt ervoor dat Ticket To Ride – London toch nog kan passen in de collectie. Wij zien deze versie verschijnen in reiskoffers overal ter wereld!

Hoewel Ticket To Ride – London niet vernieuwend genoemd kan worden, is het een leuke toevoeging aan de collectie. Dit vooral door de compacte uitvoering en de korte speelduur.

Ticket To Ride – London is vanaf nu verkrijgbaar met een adviesprijs van €20,00

Ticket To Ride – London bij Archonia