Review: Cash ‘n Guns

Componenten

3 total ratings

Mr. Pink, wat denk je van een half uurtje buit verdelen à la Reservoir Dogs? Knallen maar! En hou je oren in het oog…

0
Posted 12/09/2018 by

Criminele pret voor misdadigers van alle leeftijden.

Zoals bij de meeste misdrijven het geval is, zijn de spelregels van Cash ‘n Guns vrij eenvoudig: sleep het resultaat van je overval naar een schuilplaats in de vorm van een zomers terrasje met vrienden of gooi je gestolen diamanten, schilderijen en harde cash op tafel, schuif je kinderen erbij en geef ze een gedegen opvoeding door hen een (schuimrubberen) pistool in de hand te drukken.  Iedereen moet zich toch kunnen verdedigen als hij of zij wil opeisen wat hem of haar rechtmatig toekomt, niet?

In Cash ‘n Guns moet je een vers gestolen buit verdelen, en, zoals het een misdadiger met liefde voor het vak betaamt ben jij toch wel degene die het grootste deel van de koek verdient… toch?  Maar je zit met gelijkgestemden aan tafel… en dan vallen er klappen.  Gewapend met vijf losse flodders en drie kogels moet je acht ronden weten te overleven.

De speler die na de achtste ronde de meeste dollars verzameld heeft en – klein detail – nog leeft, wint het spel.  Elke ronde telt de Godfather na enkele plichtplegingen tot drie, bij ‘drie’ richt iedere speler zijn pistool op een tegenspeler en gaan de poppen aan het dansen.  Wie schiet met scherp en wie niet, dat wordt pas duidelijk als die kaarten omgedraaid worden.

Met een speelduur van om en bij de 30 minuten, spelregels die na drieënhalve minuut voor iedereen duidelijk zijn en elkaar bedreigen met namaakpistolen ligt hier een spel dat vraagt om herhaling.  De hoge geluksfactor weegt niet op tegen het plezier dat je beleeft telkens je een pistool onder de neus geschoven krijgt of tegen de ribben van een tegenspeler kan drukken.

Het aanschouwen van de potentiële buit die je in jòuw ronde misschien in je eentje vollèdig kan binnenrijven doet menig oog fonkelen.  Ronde na ronde heb je de kans om de nieuwe Godfather te worden, die heeft als privilege dat hij één getrokken pistool van richting kan doen veranderen en dus op een andere speler kan richten.

Amusement gegarandeerd voor smeerlapjes van 10 tot ervaren rotten dirtbags van 100, je moet het alleen maar weten te overleven, eitje! Hardgekookt weliswaar.