Random Article


Kickstarter Special – Hex: Shards of Fate

 


0
Posted 26/05/2013 by

A completely unique game that takes place in an original and exciting fantasy world, HEX was created from the ground up as a digital trading card game and brings tremendous innovation to how a TCG can be played.

Er wordt momenteel geschiedenis geschreven door Cryptozoic Entertainment, het brein achter de bekende World of Warcraft: Trading Card Game en DC Deck Building Game. Niet alleen hebben ze op Kickstarter na amper 14 dagen over de 1,000,000 dollar aan fundings behaald voor hun nieuw HEX-project, maar hebben ze ook een volledig nieuw genre in de card- en videogame wereld ontwikkeld namelijk de MMOTCG (Massive Multiplayer Online Trading Card Game), zoals ze dit zelf heten. Het zou het perfecte huwelijk moeten voorstellen tussen de strategische aspecten van een TCG en het uitgebreide online gebeuren van MMO-games.

logo-hex

Dus.. Hoe gaat het allemaal in zijn werk? Hex: Shards of Fate wordt een free-to-play game voor de PC en Mac waarbij je de optie krijgt om booster packs, starter decks en dungeons aan te kopen om zo je game-ervaring van Hex uit te breiden. Je krijgt zowaar een digitale bibliotheek tot je beschikking om zo unieke decks samen te stellen en te gebruiken om te strijden tegen andere tegenstanders of A.I.. Er zouden zo al meer dan 350 Hex-kaarten beschikbaar zijn bij de launch van de game, en zijn ze van plan om per jaarkwartaal nieuwe uitbreidingen te lanceren zoals we gewend zijn bij  TCG’s als Magic: The Gathering en World of Warcraft: Trading Card Game.

Nu, wat heeft dit allemaal te maken met MMO‘s? Wel dit is het leukste aspect aan dit project. Elke speler start het spel met een champion die elk een eigen uitbreidbare talent, uitrusting en vaardigheden bezitten. In het PvE (Player vs Environment)-gebeuren kun je met je eigen gekostumeerde held queesten aangaan of simpelweg dungeons verkennen waar er zich monsters en ander gespuis bevinden die bestreden moeten worden met je samengesteld deck. Naarmate je overwinningen behaalt, speel je voortdurend nieuwe kaarten en wapens vrij die je champion steeds sterker maken. Cory Jones (President/Chief van Cryptozoic Entertainment) heeft dan ook niemand minder dan Kevin Jordan, één van de hoofddesigners van World of Warcraft, in huis gehaald om de belangrijkste aspecten van wat een MMO succesvol maakt te implementeren in een TCG.

Hieronder even kort samengevat welke elementen we zullen terug zien in Hex: Shards Of Fate:

  • Auction House:

Naarmate spelers boosterpacks aankopen of kaarten zullen krijgen als beloning kan het wel voorvallen dat je kaarten een aantal keer in je collectie zal hebben, terwijl andere spelers hier hopeloos achter zoeken. Om de ultieme MMO-feeling in Hex teweeg te brengen kun je simpelweg je kaarten voor een bepaalde prijs aanbieden in de Auction House in de hoop wat coins bijeen te rapen om die ene kaart te kunnen aankopen die je deck compleet zou maken. Naast kaarten is er ook de mogelijkheid om uitrustingen te (ver)kopen om je champion verder te upgraden.

75cf85c7d80b05982c3dc0687155c609_large

  • Guilds:

Speel je online met wat kameraden of heb je nieuwe mensen leren kennen op Hex zelf, dan kun je een guild oprichten waar de leden hun decks kunnen traden of uittesten tegen elkaar. Dit kan gebeuren aan de hand van een vriendschappelijke PVP-battle of door een Guild Tournament waar meteen duidelijk wordt wie de opper-champion van de guild is.

  • Factions:

Naarmate spelers de verhaalmodus spelen in Hex, zullen ze queesten krijgen van verscheidene facties die elk hun eigen beloningen hebben. Net zoals in World of Warcraft worden je beloningen krachtiger en zeldzamer naarmate je meer uitdagingen aangaat van een bepaalde factie. Een ideale manier om unieke kaarten in je deck te verkrijgen.

f0c3010cdc6853c9411f146175cc4fa9_large

  • Rare Items / Socket Gems:

Zoals eerder vernoemd zullen de kaarten in de spelers hun deck niet alleen het verschil maken in een strijd, maar zal je uitrusting een key element vormen in het uitbreiden van je champion. Items zullen, zoals we gewend zijn in MMO‘s, voorkomen in verscheidene kwaliteiten lopend van common tot legendary items (waarvan sommige tot een bepaalde set gevormd kunnen worden die je een enorme bonus geeft op je bekwaamheden). En om zo nog een stapje verder te gaan hebben ze ook het befaamde socketing toegevoegd in Hex. Aan de hand van bepaalde edelstenen, die je tijdens je avonturen zal verzamelen, kun je kaarten upgraden en uitbreiden met nieuwe vaardigheden die het deck-builden naar een volledig nieuw stadium brengen door het oneindig aantal mogelijkheden.

  • Achievements / XP Bars:

946410_276160152521550_473150680_nVind je de MMO-input tot nu toe nog niet de moeite? Wat als we nog meedelen dat elke unieke kaart een eigen XP-bar en achievements met zich meedraagt? Als je even bent uitgekeken op de design van een favoriete kaart kun je alternatieve looks vrijspelen door bepaalde condities te voltooien of door ze te levelen aan de hand van XP. Elke kaart heeft drie achievements die voltooid kunnen worden, één daarvan is bijvoorbeeld het winnen van tien battles met een bepaalde kaart. Pas na het voltooien van alle drie de achievements speel je de alternatieve look vrij van de kaart. XP krijg je dan weer naarmate je een bepaalde hoeveelheid schade hebt toegebracht met een kaart in de loop van je avontuur. Als je XP-bar op het maximum geraakt, wordt je kaart glanzend en stijgt die vanzelfsprekend in waarde.

Spelgewijs heeft het spel duidelijk de succesvolle mechanics (bijna) volledig overgenomen van Magic: The Gathering. De spelers starten met een deck opgebouwd uit 60 kaarten die resources, troops en spells bevatten. Elke beurt spelen ze, indien mogelijk, een resource die meer mogelijkheden biedt om troepen of spells te activeren en te gebruiken om je tegenstander zijn 20 levenspunten naar 0 te krijgen. Telkens wanneer de spelers een resource spelen krijgen hun champions ook charge points ter beschikking die hun unieke charge power activeert. Voor de mensen die Magic: The Gathering – Duels of the Planeswalkers al reeds gespeeld hebben op Steam, XBL of PSN zal het wel duidelijk zijn dat er niet veel verschil is qua speelwijze. Gelukkig hebben ze wat verbeteringen ten opzichte van de MTG-videogame teweeggebracht die de interface wat aantrekkelijker en aangenamer maken om naar te kijken. Zo zullen er niet continue resource-kaarten zich opstapelen naargelang je er per beurt één speelt, maar wordt alles mooi bijgehouden in de vorm van edelstenen met een display die aantoont hoeveel resources er van een bepaalde treshold aanwezig zijn op je speelveld. Ook de visuele effecten zijn een genot voor het oog, in deze video kun je al een blik opvangen van het vechtsysteem en de esthetische design van het speelveld.

Hex: Shards of Fate staat gepland voor september 2012 en zal beschikbaar zijn voor PC en Mac. Indien ze de kaap nog behalen van 1,500,000$ op Kickstarter mogen we ook rekenen op een iOS en Android-versie voor de tablets. Indien je wil genieten van de meer dan indrukwekkende rewards heb je nog tijd tot vrijdag 7 juni om het project op deze pagina te sponsoren. Ben je een TCG-fanaat en wil je die passie combineren met een uitgebreide RPG/MMO-feeling? Dan is Hex: Shards of Fate dé game die je uit je lijden zal verlossen en hoogstwaarschijnlijk vele uren deck builden en competitief plezier zal bieden.

i-ZRD5Mnv-950x10000

HEX op Kickstarter

Comments

comments


Vyron

 
avatar
"Boardgames, Comics and Lightsabers"


0 Comments



Be the first to comment!


Leave a Response



Gelieve een kleine rekensom te maken. * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.