Review: Wonder Woman – Bloodlines

Regisseur: ,

Speelduur: 82 min.

Verkrijgbaar vanaf: 22 Oktober

Goed gemaakte actie. Leuke opeenhoping van periodes uit Wonder Woman-comics.

Weinig diepgang. Iets teveel personages.

10 jaar na haar eerste DC-animatiefilm, krijgt Wonder Woman nog eens haar eigen geanimeerde solo-avontuur. In Bloodlines worden enkele van haar oorsprongsverhalen uit de comics op een hoopje gesmeten in de inmiddels 36ste prent in de DC Universe Animated Original Movies-lijn. Lees hier onze recensie!

Posted 21/10/2019 by

Show me the way home…

Met Wonder Woman: Bloodlines zijn we aan de 36ste film in de DC Universe Animated Original Movies-lijn toe. Voor DC’s Amazoneprinses is het slechts haar tweede solofilm, na Wonder Woman in 2009. Deze Bloodlines speelt zich echter al af in het vernieuwde geanimeerde DC-universum. Voor de nog niet ingewijden leveren regisseurs Sam Liu en Justin Copeland een aangepast oorsprongsverhaal voor de samenwerking tussen Wonder Woman (Rosario Dawson) en Steve Trevor (Jeffrey Donovan) dat zich afspeelt vlak voor Justice League: War (2014), alvorens we Diana het vijf jaar later zien opnemen tegen Villainy Inc.

Bloodlines haalt zijn inspiratie uit zowel DC’s New 52 Wonder Woman-comics als de herlancering van de titel uit 1987 onder George Pérez. De emotionele rode draad van het verhaal vinden we enerzijds bij Diana’s aankomst in Man’s World en haar relatie tot de geschiedkundige Julia Kapatelis (Nia Vardalos) en haar dochter Vanessa (Marie Avgeropoulos), bekende supporting personages uit de WW-comics in de jaren 1980 en 1990, anderzijds bij de verbroken band tussen Diana en haar moeder: koningin Hippolyta (Cree Summer). Jaren na haar debuut als Wonder Woman komt Diana in conflict met Villainy Inc. onder leiding van Veronica Cale (Constance Zimmer), dewelke ook de inmiddels opgegroeide Vanessa omtovert tot Silver Swan

Je merkt het misschien al, in Bloodlines zijn er heel wat plotlijnen die naast elkaar lopen. De regisseurs en scenaristen slagen er echter niet altijd even goed in om elk personage uit te diepen. Terwijl de relaties tussen Diana, Hippolyta en Vanessa voldoende aandacht krijgen, worden er met villains als Cale, Silver Swan, Cheetah, Giganta, Doctor Poison en zelfs de Medusa iets teveel personages voorgesteld om ze allemaal voldoende recht aan te doen. Zo worden Steve Trevor en de geüpdatete versie van Etta Candy (Adrienne C. Moore) ook wat meer naar de zijlijn geschoven.

Gelukkig weet Rosario Dawson opnieuw een krachtige Wonder Woman in te spreken, terwijl ook de vele actiescènes zeer goed gechoreografeerd zijn. Vermits het hier draait om een originele DC-animatiefilm die geen adaptatie is van één specifieke verhaallijn, blijft alles ook wat interessanter voor de doorgewinterde DC-lezer. Bloodlines is misschien niet de beste Wonder Woman-soloprent, maar alle ingrediënten zijn aanwezig om de fans van DC’s grootste superheldin ruimschoots te plezieren.

Wonder Woman: Bloodlines is vanaf 22 oktober beschikbaar op 4K Blu-Ray, Blu-Ray en DVD.