Review: Supergirl – American Alien (Aflevering 1, Seizoen 4)

Speelduur: 43 min.

4 total ratings

Melissa Benoist blijft schitteren als Supergirl.

Niet vernieuwend.

Posted 15/10/2018 by

Supergirl is everywhere! The Girl of Tomorrow pulls double shifts!

“The Girl of Steel is back” en het verhaal van DC‘s Supergirl op The CW gaat verder waar we eindigden in seizoen drie: het vertrek van Legion of Super-Heroes en Winn, de ontmaskering van Guardian, de slechte relatie tussen Supergirl en Lena Luthor en zeker niet vergeten het stoppen van Reign. Je zou denken dat Supergirl genoeg aan haar hoofd heeft, maar niets is minder waar. Ze blijft haar goedlachse zelve en gaat verder de strijd in met alles wat haar weg op komt.

In het begin van de aflevering zien we een overval op een oude kennis van J’onn J’onzz. J’onzz denkt dat deze overval te maken heeft met de steeds toenemende haat tegenover aliens die in Amerika wonen. Hij heeft vermoedens dat er een beweging is die aanslagen pleegt tegen deze aliens. Daarnaast maken we kennis met Nicole Maines die de rol van Nia Nal voor haar rekening zal nemen. We zien haar als stuntelige reporter die voor het eerst kennis maakt met Kara Danvers, haar grote idool.

Terwijl Supergirl en de DEO samen met Brainiac op zoek gaan naar de daders van de overval, probeert Lena Luthor via haar moeder een manier te vinden om de aanklacht tegen James Olsen te laten vallen. Ondertussen ontdekken ze bij de DEO dat ze een aanval proberen te plegen op de president! Supergirl en Alex doen er alles aan om deze tegen te houden, succesvol of dat denken ze toch… Terwijl de bad guys genieten van hun overwinning, maken we kennis met de villian van dit seizoen: Agent Liberty.

Het nieuwe seizoen van Supergirl gaat verder op de manier waarop ze geëindigd zijn. De afleveringen blijven een afwisseling tussen actie en drama, maar nog steeds te veel van hetzelfde. Nu Winn weg is, is het aan Brainiac om de grappige noot te brengen in de afleveringen. Een rol die hij goed opneemt, maar nog iets meer aanwezig mag zijn in de sfeer wat te breken in deze aflevering. Van één ding mogen we zeker zijn de Melissa Benoist blijft haar taak als Supergirl met verve verder zetten net als de rest van de hoofdcast.

Supergirl is terug, met meer van hetzelfde (jammer genoeg). We hopen dat de schrijvers van de reeks een verfrissing brengen in het concept anders zal het seizoen toch eentonig worden…