Review: The Walking Dead – Seizoen 8

Regisseur: , , ,

Speelduur: Zestien afleveringen van ca. 50 min.

8 total ratings

Enkele zeldzame en onverwachte momenten.

Saai, voorspelbaar en ten dode opgeschreven.

Meer en meer begint het verhaal van Rick, Daryl, Michonne en de anderen de vorm aan te nemen van haar walkers: strompelend, rottend en nu toch echt wel op zijn laatste benen. Onzer recensie van het achtste seizoen van “The Walking Dead” vind je hier!

Posted 16/04/2018 by

You just have to accept how things are.

Met het achtste seizoen van The Walking Dead op FOX escaleert het conflict tussen Rick en Negan drastisch en ontketenen beide ego’s een “All-Out War”. De groepen uit Alexandria, The Kingdom en Hilltop nemen ditmaal echter het heft in eigen handen en willen de Saviors definitief van de kaart vegen. De zombies worden steeds meer bijzaak en het wordt duidelijk dat de levenden de voornaamste dreiging zijn…

Na een matig, maar dodelijk einde van het zevende seizoen herdenken Rick Grimes en co hun slachtoffers en bereiden ze zich volop voor op een aanval op Negan en zijn Saviors. Samen met onder andere de charmante Daryl, Carol, Morgan, de immer dramatische King Ezekiel van The Kingdom en Maggie, nog steeds de leidster van de Hilltop, voert Rick zijn troepen aan en is het tijd voor een finale veldslag tegen de Saviors.

Aan de andere kant van het strijdveld is ook Negan het constante getouwtrek beu en wil hij samen met zijn rechterhand Simon voor eens altijd afrekenen met de rebellerende buren. Tijd voor een “All-Out War”!

Nee, het gaat niet goed met The Walking Dead. De kijkcijfers zijn niet meer wat ze geweest zijn en de gebruikelijke dip aan het middenstuk van dit seizoen voelde dieper dan ooit. Met de spannende “All-Out War”-verhaallijn als bronmateriaal zou je verwachten dat er meer gebeurt. Dat er meer spanning is. De op zich boeiende relatie tussen Rick en Negan staat weliswaar opnieuw centraal – met natuurlijk Carl als spilfiguur – en het seizoen begint opnieuw sterk, maar na slechts enkele afleveringen stuikt de tv-reeks weer in elkaar en wordt ook duidelijk dat de individuele verhalen van de figuren in Ricks kamp maar wat aanmodderen.

Even wordt het achtste seizoen opgeschud door de onverwachte dood van een belangrijk personage – die niet volgens het (comic)boekje gebeurde, trouwens – of werd onze aandacht gegrepen door pakweg de boeiende Dwight of geweldige Negan (Jeffrey Dean Morgan), maar het zijn slechts kleine golfjes in stilstaand water. De anders extra lange laatste aflevering was ook dit keer een zwakke vertoning met een teleurstellend en voorspelbaar finalegevecht.

Continu kan je voorspellen wat er zal gebeuren. Onlogische ontmoetingen, kogels die bijna elke episode op een cruciaal moment op zijn en irrationele beslissingen: The Walking Dead is meer dan ooit saai en voorspelbaar. De belofte van “A New World” die we ook al hoorden aan het einde van het zesde seizoen, verandert daar weinig aan.

Meer en meer begint het verhaal van Rick, Daryl, Michonne en de anderen de vorm aan te nemen van haar walkers: strompelend, rottend en nu toch echt wel op zijn laatste benen. Het negende seizoen van The Walking Dead wordt hopelijk het laatste.

Ons interview met Greg Nicotero, fan-favorite Norman Reedus (ook wel Daryl Dixon) en Jeffrey Dean Morgan (ook wel Negan) lees je hier.