Review: Supergirl – “Girl of Steel” (Aflevering 1, Seizoen 3)

3 total ratings

Verandering van toon.

Er gebeurt wel héél weinig. Weinig subtiel. Voorspelbaar.

Niet meteen een ijzersterke start voor dit derde, meer duistere seizoen van “Supergirl”. Onze recensie van vind je hier!

Posted 10/10/2017 by

I am not a human. I tried to be, but I’m not. Kara Danvers was a mistake.

Starten doet deze "superhelden op The CW"-week met het derde seizoen van SupergirlMeteen maakt de tv-reeks duidelijk dat er heel wat verandering op til is voor Kara Danvers/Supergirl en dat misschien zelfs één van hen zal verdwijnen. Niet dat dat het per se interessant maakt.

Na het einde van het tweede seizoen en de afgeweerde invasie door de Daxemites is Kara Danvers/Supergirl duidelijk nog niet helemaal zichzelf. Ze mist haar familie, haar vriendje Mon-El, is heel wat gewelddadiger, sluit haar vrienden uit en doet zelfs niet meer aan handtekeningen voor de jonge fans. De meid van staal doet wat ze moet en draagt de zware last als Supergirl, maar verbijt doorheen haar taken haar emoties en laat haar leven als Kara Danvers voor wat het is.

Ondertussen wordt het mediabedrijf Catco geconfronteerd met een overname door Morgan Edge (nieuwkomer Adrian Pasdar), eigenaar van een groots vastgoedimperium. Het wordt al snel duidelijk dat bij zijn aanpak het doel de middelen heiligt en dat National City wel eens in gevaar zou kunnen zijn. Onder meer Lena Luthor en Jimmy Olsen proberen zijn plan tegen te houden, maar zonder al te veel succes.

Het moge meteen duidelijk zijn: het o zo vrolijke Supergirl slaat een duistere weg in bij de start van dit derde seizoen Net zoals The Flash al deed tijdens het afgelopen televisieseizoen benadrukt de tv-reeks rond het meisje van staal ditmaal de nefaste impact van het superheldendom op je geheime identiteit en je naasten. De titel van deze eerste aflevering mag je dan ook letterlijk nemen: geen emoties.

Naast de gebruikelijke superheldenactie, de ongemakkelijke grapjes en de occassionele verwijzing naar het Amerikaanse politieke klimaat mist het derde seizoen voorlopig focus. Op de onthulling van de grote schurk van het seizoen, Reign, wachten we nog steeds. De betekenisloze rol van discount-Maxwell Lord Morgan Edge doet er al niet veel meer aan om dat schurkenprobleem te verhelpen.

Het derde seizoen van Supergirl belooft meteen een heel pak duisterder te worden. Dat de tv-reeks rond het meisje van staal die nieuwe weg inslaat, kunnen we alleen maar toejuichen. In vergelijking met het tweede seizoen gaat nummer drie echter duidelijk zwakker van start. Niet dat Superman meteen in elke seizoensopener moet verschijnen, maar de kijker verwacht wel wat meer van een eerste aflevering…

Het derde seizoen van Supergirl verschijnt wekelijks op maandagavond op The CW.