Review: Lucifer – “They’re Back, Aren’t They?” (Aflevering 1, Seizoen 3)

3 total ratings

Lucifer Morningstar! Tom Welling zorgt voor opschudding!

Het concept is wat uitgewerkt.

De immer charmante Lucifer Morningstar – ditmaal vleugels inclusief – keert terug in een derde seizoen op Fox! Onze recensie van de eerste aflevering vind je hier!

Posted 03/10/2017 by

I mean a guy named Lucifer and the chick from Hot Tube Hotel?!

Ieders favoriete duivel keerde terug in een derde seizoen van Lucifer op Fox. De detectiveskills van Lucifer Morningstar en Chloe Decker worden opnieuw op de proef gesteld en nieuwe goddelijke verhaallijnen zijn aangesneden, maar hoe verging het de seizoensopener met onder andere Smallville-veteraan Tom Welling?

Een verdwaasde en ontvoerde Lucifer Morningstar (Tom Ellis) wordt wakker in de woestijn, verschroeid, uitgeput, maar vooral: gevleugeld. Al snel probeert hij de hulp op te zoeken van Linda en zijn broer Amenadiel, duidelijk jaloers op de herwonnen kracht van zijn broer. Wanneer hij zijn goede vriendin Chloe Decker (Lauren German) aanspreekt over zijn ontvoering en bovenmenselijke krachten, krijgt hij opnieuw lik op stuk.

Op dezelfde plek waar Lucifer wakker werd, vindt men echter een lijk, waardoor een nieuw politie-onderzoek van start gaat – ditmaal onder leiding van de charmante eikel lieutenant Marcus Pierce (Tom Welling). Een tweede ontvoering zorgt er bovendien voor dat de bal voor Luci al snel weer aan het rollen gaat.

Grote veranderingen zijn er voorlopig niet aan het begin van dit derde seizoen. De onthulling van Lucifers vleugels zagen we eerder al in het tweede seizoen en antwoorden zijn er natuurlijk ook nog niet. De goddelijke en mythologische inslag van Gods voorzienigheid en het belang van vergiffenis blijven uiteraard eveneens sterk aanwezig. Daarnaast is vooral de opzet van Lucifer als een zoveelste "bovennatuurlijke detectivereeks" nog steeds dezelfde. Het eeuwige plotpunt van Lucifer die zijn ware aard wil onthullen aan Decker, keerde uiteraard ook weer terug. Je merkt het al: niets nieuws onder de zon.Yawn.

Gelukkig zorgt Superman himself Tom Welling wel voor wat opschudding als Lieutenant Marcus Pierce. De niet onknappe en charmante, maar afzijdige figuur zet meer dan eens de centrale cast op zijn plaats en wordt zo in het derde seizoen wellicht een hoognodige dynamische factor. Tom Ellis schittert nog steeds in de rol van zijn leven, Lauren German blijft… nog steeds zichzelf en Aimee Garcia als de komische factor werkt ook nog steeds.

Niet dat de duivel plots minder charmant is in het derde seizoen van Lucifer – want dat is nog steeds de enige reden waarom we nog kijken -, maar er mag wel eens wat onverwachts gebeuren. Hopelijkt betekent de komst van Welling ook een iets minder voorspelbare gang van zaken bij de Fox-tv-reeks, want anders ziet het er niet zo goed uit voor de duivelse avonturen van Mr. Morningstar…

Het derde seizoen van Lucifer verschijnt elke maandagavond op de Amerikaanse zender Fox.