Review: A Series of Unfortunate Events (Netflix)

Regisseur: , ,

Speelduur: Acht afleveringen van 45 à 60 minuten

Verkrijgbaar vanaf: 13 januari 2017

4 total ratings

Neil Patrick Harris als Count Olaf. Trouwe verfilming van de boekenreeks.

Niet voor kijkers die blijdschap uit een televisieserie willen halen.

Gisteren bracht Netflix de langverwachte A Series of Unfortunate Events-reeks uit! Het uiteindelijke resultaat? Een duistere en trouwe adaptatie van de populaire boeken mét Neil Patrick Harris als Count Olaf! Lees hier onze Brainfreeze-review!

Posted 14/01/2017 by

Look away, look away …

Vele fans waren blij met het nieuws dat er nieuwe verfilming van A Series of Unfortunate Events op Netflix kwam. De dertiendelige boekenreeks van Daniel Handler werd in 2004 al een keer naar het grote scherm gebracht, maar daar bleef het bij. Met Neil Patrick Harris in de hoofdrol als Count Olaf kon deze televisieserie haast niet falen.

screen-shot-2016-11-17-at-8-39-26-am

A Series of Unfortunate Events draait om drie weeskinderen, de veertienjarige Violet Baudelaire (Milana Weissman), Klaus Baudelaire (Louis Hynes) en de bijtgrage peuter Sunny Baudelaire (Presley Smith) die hun ouders verloren in een brand in hun landhuis. Ze moeten nu bij een ver familielid inwonen, de vreselijke Count Olaf (Neil Patrick Harris), die alleen maar op hun erfenis aast. Verder is er de naïeve bankier die de kinderen naar hun kwaadaardige oom stuurt, Arthur Poe (K. Todd Freeman) en de verteller van het verhaal, Lemony Snicket (Patrick Warburton).

Het eerste seizoen, dat met zijn acht afleveringen de eerste vier boeken verfilmt, is net zoals diens bronmateriaal vrij donker. Niet enkel thematisch, maar ook qua verhaallijnen is deze A Series of Unfortunate Events met zijn vaak letterlijke overgenomen scènes een meer dan trouwe adaptatie. Zonder twijfel zullen de liefhebbers van de boekenreeks deze Netflix-serie weten te appreciëren, maar – ondanks de aanwezige humor – mag je je zeker niet aan een komische reeks verwachten.

Knipsel

Hoewel de acteurs zeker een puike prestatie neerzetten, is de grote ster van de show uiteraard Neil Patrick Harris die de rol van de vreselijke, maar constant absurde Count Olaf perfect neerzet. Niet alleen door zijn schitterende acteerwerk, maar ook door het inschakelen van de verteller tussen de scènes door blijft de kijker voortdurend op de hoogte, maar vooral continu vermaakt.

Met A Series of Unfortunate Events heeft Netflix alweer een pareltje uitgebracht. De duistere en trouwe verfilming van Handlers boekenreeks resulteert in urenlang binge-watchplezier en is een maatstaf voor andere boekenadaptaties. Neil Patrick Harris stelt ons nooit teleur en dat doet hij ook hier zeker niet. Kortom, als je fan bent van donkere en absurde series, is dit de perfecte serie voor jou.

A Series of Unfortunate Events valt sinds vrijdag 13 januari integraal en exclusief op Netflix te bekijken.