Review: DC’s Legends of Tomorrow – “Out of Time” (Aflevering 1, Seizoen 2)

Scenario: , , ,

Speelduur: 42 min.

Tijdreizen en superhelden blijft een ongelooflijk vermakelijke combinatie. De introductie van de Justice Society en het Legion of Doom.

Het gaat allemaal nogal snel.

Ook DC’s Legends of Tomorrow – de anthologie-reeks rond een team tijdreizende superhelden – keerde afgelopen week terug en introduceerde meteen de Justice Society en het Legion of Doom! Onze recensie van de eerste aflevering van het tweede seizoen lees je hier.

Posted 15/10/2016 by

I knew we were all in trouble when Rip made us put on blouses just to save the King of France.

Na de terugkeer van The FlashSupergirl en Arrow op The CW was het deze week ook de beurt aan het tweede seizoen van DC’s Legends of Tomorrowde anthologie-reeks rond een team superhelden en voormalige schurken die doorheen de tijd reizen om ons bestaan te beschermen. Een vermakelijk eerste seizoen toonde ons een epische spin-off met een origineel concept binnen het superheldengenre, heel wat humor en een grootschalige opzet. Hoe probeert The CW hierop te verbeteren? Met meer vrijheid, meer tijdsprongen en meer Legends:

legends-of-tomorrow-seizoen-2-1

Met de verdwijning van de Time Masters is het nu aan kapitein Rip Hunter en zijn groep tijdreizigers, The Atom, Firestorm, White Canary/ Sara Lance en Heat Wave, om de tijdstroom te beschermen. Hun continue tocht brengt hen ditmaal naar onder meer 17e-eeuws Frankrijk en New York City in 1942, waar/ wanneer ze Albert Einstein moeten redden van de Nazi’s onder leiding van übervillain Damien Darhk. Met die laatste heeft Sara Lance na het vierde seizoen van Arrow trouwens nog een appeltje te schillen…

In 2016 merkt Dr. Nate Heywood, een onconventionele historicus, die afwijkingen doorheen de geschiedenis opspoort, op dat de tijdstroom fataal aangepast is. Hij contacteert dan ook Oliver Queen/ Green Arrow, wiens identiteit hij al snel achterhaald had, om de Legends op te sporen en te helpen…

legends-of-tomorrow-seizoen-2-2

Deze opener is vooral een overgangsaflevering, waarbij we opnieuw ieders favoriete team te zien krijgen en herinnerd worden aan de humor, actie en hilarische plotlijnen van Legends of TomorrowMet tijdreisregels zoals het niet verleiden van koninginnen of het niet gebruiken van superkrachten weet je gewoon dat de komende scènes een lach op je gezicht zullen toveren. Dat daarbij de DC Comics-mythos op het kleine scherm wordt uitgebreid, valt alleen maar toe te juichen. Gastoptredens van de Green Arrow en een verdere introductie tot de Justice Society, waaronder Obsidian, Commander Steel, Stargirl en Rex Tyler, maken van Legends ongetwijfeld de reeks met de meeste superhelden op televisie.

Een televisieseizoen is natuurlijk maar zo goed als diens schurken. Na de haast onsterfelijke Vandal Savage heeft het creatieve team ditmaal gekozen voor het Legion of Doom, dat hier zal bestaan uit een handvol booswichten uit de The CW DC-reeksen, namelijk Reverse-Flash, Damien Darhk, Malcolm Merlyn en Captain Cold, zoals eerder al getoond in de trailers. Ongetwijfeld zal dus ook dit tweede seizoen een reeks van epische conflicten doorheen de tijd worden, dat een impact zal hebben op de huidige status-quo van DC’s televisie-universum.

legends-of-tomorrow-seizoen-2-3

Hoewel we nog maar één aflevering ver zitten, heeft het tweede seizoen van DC’s Legends of Tomorrow al aanzienlijk wat nieuwe personages geïntroduceerd en grootse opzet van het verhaal duidelijk gemaakt. De combinatie van de geslaagde humor, knallende superheldenactie en het tijdreizen blijft natuurlijk om van te smullen, maar de toevoeging van de Justice Society en het Legion of Doom belooft van dit seizoen een van de belangrijke kantelpunten te maken voor DC’s gedeelde universum met televisiereeksen, zoals Arrow en The Flash.

Onze review van het eerste seizoen van de serie rond de tijdreizende DC-helden lees je hier.