Review: Doctor Who – The Thirteenth Doctor #1

Personages:

Coverprijs: 3,99 €

Prachtig artwork van Rachel Stott, waardoor de Doctor en haar companions heel herkenbaar zijn.

Voorlopig een flauwe start van het verhaal.

Voor wie niet genoeg kan krijgen van Jodie Whittaker als de nieuwe Doctor!

Posted 19/11/2018 by

Elke held(in) krijgt zijn (of haar) eigen stripreeks en dat is voor de 13e Doctor geen uitzondering. Sinds een aantal jaar krijgt elke Doctor zijn eigen stripreeks die doorheen de televisieverhaallijn loopt (Wibbly Wobbly Timey Wimey). Deze keer nemen Jody Houser (Stranger Things, Faith) en Rachael Stott (Doctor Who, Ghostbusters) de touwtjes in handen voor deze nieuwe avonturen voor de Doctor bij Titan Comics.

In dit verhaal vinden we The Doctor, Ryan, Yaz en Graham op een planeet waar The Doctor ooit geweest is. Terwijl ze plezier beleeft aan het feit dat ze alles opnieuw kan zien door haar nieuwe ogen gebeurt er plots iets eigenaardig. Natuurlijk kan The Doctor haar nieuwsgierigheid niet bedwingen en gaan ze op onderzoek uit, maar voor ze het maar goed beseffen, komen ze in de problemen…

Dit Doctor Who-verhaal is één uit de duizend en net daarom voelden we ons nog niet onmiddellijk in het verhaal betrokken. We hadden gehoopt dat de schrijvers extra moeite zouden doen om deze nieuwe Doctor een spannend avontuur te bezorgen, maar helaas. Op dit moment heeft het meer weg van een slecht Indiana Jones-verhaal dan een stevig Time Lord avontuur.

Wat deze issue dan recht kan trekken, is het artwork dat Rachael Stott uit haar potloden heeft getoverd. Net zoals bij de vorige Doctor Who-verhalen weet ze de gelijkenissen van de personages goed weer te geven. Dit maakt het lezen van deze issue heel wat leuker. Er zijn in het verleden artists geweest die de gelijkenissen van de huidige Doctor of companions niet zo goed konden weergeven en daardoor had je niet direct een goed gevoel bij het lezen – zeker als tv-fan.

Deze nieuwe reeks van avonturen voor de nieuwe Doctor is lauw gestart, maar kan zeker nog uitgroeien tot een spannend verhaal. Als dat niet het geval zou zijn, zal je zeker genieten van het artwork in deze issue. Maar ben je een diehard Doctor Who-fan? Dan mag deze reeks natuurlijk niet in je collectie ontbreken.

Doctor Who – Thirteenth Doctor #1 bij Archonia