Review: The Seeds #1

Coverprijs: $3,99

Wat een mysterieus verhaal!

Je moet het verhaal meerdere keren lezen om alle details volledig door te hebben.

In een wereld die bijna vergaat, is er maar één missie. Lees hier onze recensie van de nieuwe van David Aja & Ann Nocenti!

Posted 21/10/2018 by

They told me your planet is dying. That’s why I came here.

In de wereld van comics kan je niet alles uitproberen, maar soms moet je jezelf gewoon laten leiden door een tip van vrienden. Dit deden we ook met The Seeds een verhaal van Ann Nocenti (Catwoman, Kid Eternity) en David Aja (The Immortal Iron Fist, Hawkeye). Een sprong in het duister die uiteindelijk een spannend en mysterieus verhaal bleek te zijn.

We komen terecht in een wereld waar mensen hun technologie vernietigen en verhuizen naar Zone B. In Zone B is helemaal geen technologie toegelaten. Daar maken we kennis met een journalist die spannende verhalen wil publiceren, maar tegengehouden wordt door haar eindredacteur. Daarnaast ontmoeten we een vreemd figuur in een gasmasker die maar één taak heeft: zaden verzamelen. Terwijl de reporter weer één van haar verplichtte stukken moet schrijven, doet ze een vreemde ontdekking. Met deze ontdekking kan ze wereldberoemd maken, of de laatste hoop die de mensheid heeft, doen verdwijnen.

Voor een goed post-apocalyptisch verhaal met een mysterieus personage kunnen we altijd tijd maken. In The Seeds zit je vanaf pagina één na te denken wat er heeft plaatsgevonden in deze wereld en wat de rol is van de mysterieuze personages in de gasmaskers. De donkere tekenstijl van David Aja en de duistere dialogen tussen de personages zorgen voor een schitterende setting. Er is in de panels zodanig veel aan de hand dat je dit verhaal toch twee of drie keer moet lezen om de volledige verhaallijn mee te hebben.

The Seeds is een prachtig meeslepend verhaal. Soms moet je de platgetreden paadjes verlaten en iets riskant proberen, je zal heel vaak beloond worden door jouw durf! Deze vierdelige minireeks zal zeker in onze collectie belanden!

The Seeds #1 bij Archonia