Review: VenomVerse #1

Covertekenaar: ,

Coverprijs: $4.99

Een openingssalvo van jewelste, zowel qua verhaal als artwork. Oneindig veel beter dan "Edge of VenomVerse".

Er gebeurt nog niet zo bijster veel.

Waar “Edge of VenomVerse” teleurstelde, belooft Marvel’s VenomVerse een heel wat betere minireeks te worden! Venom versus een planeet ruimtewezens? Yes, please! Onze Brainfreeze-recensie van het eerste nummer vind je hier!

Posted 06/09/2017 by

In navolging van SpiderVerse drie jaar geleden en in de nasleep van Edge of VenomVersedat de verschillende "Venomized" super- en antihelden introduceerde, komt Marvel nu met VenomVerse. In dit nieuwste event mag de onlangs teruggekeerde Eddie Brock/ Venom aantonen waarom hij de beste Venom is die er is. In deze vijfdelige minireeks van schrijver Cullen Bunn (X-Men Blue, Magneto) en artiest Iban Coello worden ook allerlei andere personages, versmolten met een Venom-symbiont, getoond, zodat zij samen het multiversum kunnen redden.

No one means anything to me…

Tijdens een routinegevecht met Spider-Man-schurk Jack O'Lantern wordt Venom getransporteerd naar een afgelegen, vernietigde wereld. Hier ontmoet hij allerlei Venomized superhelden en -schurken onder leiding van verzetsleider Captain America niet HYDRA-Cap – en leert hij waarom hij hier net terechtgekomen is: doorheen het multiversum worden allerlei Venom-versies opgejaagd en vernietigd.

Verantwoordelijk hiervoor zijn "de Poisons", een mysterieus ras dat eveneens versmelt met een host en bovendien de natuurlijke vijand van Venom is. Aan Eddie om samen met de resterende rebellen deze slachtpartij te stoppen en zo een manier te vinden om terug te keren.

In VenomVerse #1 worden we vooral voorgesteld aan de belangrijkste spelers. Enerzijds zijn er Eddie Brock/Venom, die koste wat kost een held wil blijven, en de vele gewelddadige Venomized Marvel-personages. Anderzijds zijn er de antagonisten, de geheimzinnige Poisons met hun hypnotiserende krachten die bovendien waardige tegenstanders lijken voor de Venom-symbionten. Cullen Bunn biedt met dit eerste nummer interessante opzet – niet ongelijkaardig aan pakweg Planet of the Symbiotes – voor wat komen zal, zonder op enige moment aan mysterie te moeten inboeten.

Waar we bij Edge of VenomVerse keer op keer teleurgesteld waren door het tekenwerk, is dat met artiest Iban Coello helemaal anders. Het artwork is continu vloeiend, zeker met een beweeglijke Venom-symbiont, en gedetailleerd. Naar de vele achtergronden en de vernietigde decors kan je blijven staren.

Bunn en Coello leveren met dit eerste nummer een openingssalvo van jewelste af. Bunn belooft met VenomVerse een interessante passage in de geschiedenis van Venom te vertellen en diens mythos ook verder uit te diepen, zonder te vergeten dat dit een actievolle minireeks moet zijn. Dat Coello daarbij schitterende prentjes aflevert, komt de comic alleen maar ten goede! We are Venom!

VenomVerse #1 bij Archonia.com