Review: Spider-Men II #2

Universum: ,

3 total ratings

Een leuke cameo van Jessica Jones. Nog steeds knap tekenwerk!

Gaat maar traag vooruit

Met Spider-Men II #2 door Brian Michael Bendis en Sara Pichelli zijn we toe aan de zoektocht van Peter Parker en Miles Morales naar “onze” 616-Miles Morales! Onze recensie vind je hier!

Posted 19/08/2017 by

Met Marvel's Spider-Men II zijn we toegekomen aan niet een zoveelste crossover-reeks tussen superhelden, maar een vervolg op de eerste ontmoeting tussen Peter Parker/Spider-Man uit het gewone Marvel-universum en zijn jongere Ultimate Spider-Man-opvolger Miles Morales uit het ondertussen verdwenen Ultimate Marvel-universum. Voor Spider-Men II, de vijfdelige minireeks die belooft te beantwoorden wie "onze" Miles Morales uit het reguliere Marvel-universum nu net is, keert het creatieve team van het eerste deel uit 2012 terug: Brian Michael Bendis (Ultimate Spider-Man, Spider-Man) en Sara Pichelli (Ultimate Comics: Spider-Man, Namora).

Oh my God, two of them!

Het tweede nummer pikt meteen op na de onverwachte ontmoeting met Taskmaster. Deze oude Avengers-schurk en huurmoordenaar met een wel heel goed fotografisch geheugen heeft immers als opdracht om het portaal veilig te stellen. Uiteraard leidt dat tot een gevecht met onze twee Spider-Men, Peter Parker en Miles Morales, in de hoop Taskmaster te ondervragen.

Wanneer ze van een kale reis terugkomen, proberen The Amazing Spider-Man en zijn voormalige Ultimate-variant elders antwoorden te zoeken.

In sneltempo vuurt Brian Michael Bendis opnieuw de ene na de andere grap op de lezer af. De banter tussen Morales en Parker is opnieuw om van te smullen en zorgt ervoor dat de comic als een sneltrein leest. Ondanks voldoende actie naar het begin toe en zelfs een leuk gastoptreden van Jessica Jones (het is en blijft een Bendis-comic) stokt het tempo van het verhaal bij momenten. Echt veel gebeurt er immers niet in dit tweede nummer.

Het tekenwerk van Sara Pichelli blijft natuurlijk schitterend en gevarieerd, maar kan ook de aandacht niet wegtrekken van Miles Morales, die zich wel degelijk voortdurend op de voorgrond bevindt. Het lijkt erop dat Spider-Men II – mede door de schurk en de focus van Bendis – meer en meer een Morales-verhaal wordt met terugkerende cameo van Peter Parker.

Het tweede nummer doet wat verwacht werd. Het houdt het trage verhaal gaande, toont ons opnieuw heel wat mooie prentjes en plaatst opnieuw duidelijk Miles Morales in de schijnwerpers. Het verhaal van wie onze Miles Morales nu net is (met opnieuw een flashforward naar de scène met het vliegtuig uit het eerste nummer), wordt met mondjesmaat beantwoord, maar een antwoord op de cliffhanger aan het einde van Spider-Men kregen we alvast wel!

Spider-Men II #2 bij Archonia.com