Review: Edge of VenomVerse #3

De combinatie van Ghost Rider en Venom!

Visueel onaangenaam.

In dit derde deel van Edge of Venomverse ontmoeten we Marvel’s Host Rider! Onze recensie vind je hier!

Posted 27/07/2017 by

Na meerdere Venom-variant covers wordt de gimmick omgevormd tot een volwaardige minireeks bij Marvel. Daarom verschijnt de komende maanden Edge of Venomverse, naar het voorbeeld van Edge of Spider-Verse drie jaar terug. In de reeks met telkens een losstaand deel door een verschillend creatief team worden Venom-versies van onder meer All-New Wolverine, Ghost Rider, Iron Man en Gwenpool voorgesteld. De gebeurtenissen uit de vijfdelige minireeks resulteren leiden uiteindelijk tot de start van VenomVerse in september, waarin de verschillende "Venomized" versies elkaar ontmoeten. Het nieuwste nummer, Edge of VenomVerse #3, focust op Ghost Rider en is van de hand van schrijver Simon Spurrier (Lobster Random) en Tigh Walker (Big Thunder Mountain Railroad).

Mmmmmm. Ssuch sssssin we senssse…

In deze Edge of Venomverse ontmoeten we Robbie Reyes. Ook in deze wereld werd hij, na een deal met de duivel en daaropvolgende fatale race, Ghost Rider. Sindsdien ging hij met zijn vlammende muscle car op zoek naar geboefte om te straffen. Door een ontmoeting met de Venom-symbioot werd Reyes hier daarentegen ook nog eens de host van het ruimtewezen, of zo ook wel "Host Rider".

Tijdens een gevangenentransport bij S.H.I.E.L.D. wordt Mister Hyde naar de rechtbank gevoerd. Verschillende families en superschurken willen hem daarentegen het zwijgen opleggen. Al snel wordt het konvooi aangevallen, maar gelukkig komt Host Rider tussenbeide om de S.H.I.E.L.D.-agenten te redden. Toch?

Met dit derde nummer krijgen we na X-23 en Gwenpool een Venomized versie van Ghost Rider. Spurrier speelt in dit op zich zelfstaand verhaal in op de kennis en verwachtingen van de lezer bij zowel Ghost Rider als Venom. De innerlijke pijn van Host Rider, deels op zoek naar slachtoffers, deels op zoek naar gerechtigheid voor diezelfde slachtoffers, die enerzijds beschikt over de kracht van Venom, maar anderzijds continu lijdt door Ghost Riders vlammen, biedt een interessant en contrasterend verhaal. Ook schuwt Spurrier het niet om wat te spotten met allerlei belachelijke mash-ups, wat dit hele event eigenlijk is, verpersoonlijkt door "Octosquatchpool".

Het tekenwerk van Tigh Walker zal zeker en vast niet iedereen bekoren. Verre van realistisch en bij momenten wat cartoony, maar nooit echt uniek: de prentjes stellen best teleur. Gelukkig weet het verhaal veel goed te maken.

Zoals de vorige delen krijgen we in dit derde nummer van Edge of Venomverse een nieuwe geforceerde combinatie van personages. De tegenstellende elementen van Host Rider zorgen er daarentegen wel voor dat deze Venomized antiheld op zijn minst interessant is. De tekeningen daarentegen zijn hier niet meteen om over naar huis te schrijven. De volgende in lijn is Wolverine.

Edge of Venomverse #3 bij Archonia.com

EDGE OF VENOMVERSE #1

EDGE OF VENOMVERSE #2