Review: The Defenders #1

Personages: , , , ,

Coverprijs: $4.99

3 total ratings

De ideale introductie voor Marvel Netflix-kijkers.

Comicbookfans zullen eerder hun schouders ophalen.

Vergeet alles wat je dacht te weten over Marvel’s The Defenders. In navolging van de opkomende Netflix-reeks worden ook in de comicbookwereld Luke Cage, Daredevil, Iron Fist en Jessica Jones verenigd als “de Avengers van de straat”. Lees hier de review van The Defenders #1…

Posted 15/06/2017 by

You’re going to be in assisted living by breakfast.

Vergeet alles wat je dacht te weten over Marvel's The Defenders. Deze comic draait niet om Marvel's non-team uit de jaren 70 met Doctor Strange, Namor, Hulk en de Silver Surfer als redelijk vaste leden. Het heeft Marvel behaagd om, in samenwerking met Netflix, een Defenders tv-serie te lanceren waarin de straathelden Daredevil, Jessica Jones, Luke Cage en Iron Fist, die voor deze team-up elk al hun eigen soloreeks op de streamingdienst kregen, elkaar zullen ontmoeten.

Als we het nawoord van Brian Michael Bendis (Guardians of the Galaxy, Invincible Iron Man) mogen geloven dan is deze comic bedoeld om een nieuw model te creëren voor alle straathelden van Marvel. Misschien. Maar het is natuurlijk geen toeval dat David Marquez (Civil War II, Invincible Iron Man) wel erg veel moeite doet om de eerder genoemde helden erg te laten lijken op de acteurs uit de series. Deze comic is bedoeld voor Netflix-kijkers die graag eens een comic willen proberen.

Deze eerste issue is vooral een introductie. Diamondback is tot ieders verbazing opgestaan uit de dood en wil zich invechten in de onderwereld. Ondertussen legt hij onze vier helden het vuur aan de schenen waardoor ze gedwongen worden om samen te werken. Wat dat betreft, blijft men wel trouw aan het originele concept, hoewel deze vier helden al in een niet zo ver verleden ook allemaal al samen New Avengers waren – overigens ook geschreven door Brian Michael Bendis.

Voor een comicbookfan zal deze The Defenders #1 niet veel doen. De opzet van het verhaal is te basic en vooral de wijze waarop personages worden geïntroduceerd, met een vignetje, zal op de zenuwen werken. Ook is het het zoveelste bewijs dat Marvel Comics tegenwoordig slaafs de films en tv-series volgt, niet omgekeerd. Alles is afgesteld op de mogelijkheid dat Netflix-kijkers deze comic kopen. Voor hen is dit dan ook een uitstekende comic. Je hebt nagenoeg geen verdere kennis nodig en je wordt vakkundig, door een van de beste teams momenteel werkzaam bij Marvel, geïntroduceerd tot de wondere wereld van de superheldenstrip. Zij mogen deze issue vier sterren geven. Voor de Marvel-fans die wat meer gewoon zijn, zijn het er slechts drie.

Defenders #1 bij Archonia.com