Review: Mighty Morphin Power Rangers – Pink

Verzamelt: Mighty Morphin Power Rangers: Pink #1-6

Trouw aan de eigenheid van de personages en er is duidelijk veel geput uit de geschiedenis van de serie.

Kan verwarrend zijn voor lezers zonder enige voorkennis.

Go Go Pink Ranger! Kimberly Hart schittert in haar eigen spin-off van de Mighty Morphin Power Rangers-serie van BOOM! Studios..,

Posted 11/05/2017 by

Geez, you bad guys have like… No team spirit!

Ex-Power Ranger Kimberly Ann Hart bevindt zich tegenwoordig in Europa waar ze als gymnaste deelneemt aan de Pan Global Games. Een unieke kans die ze kreeg van haar coach Gunther Schmidt. Hiervoor moest ze helaas wel haar plaats als Mighty Morphin Pink Ranger opgeven. Ze gaf de fakkel door aan Katherine – Kat – Hillard. Dit zagen we in het derde seizoen van de Mighty Morphin Power Rangers tv-serie, episodes A Different Shade of Pink Part I t.e.m. Part III. In deze miniserie van BOOM! Studios zien we wat er verder met Kimberly, de eerste Pink Ranger, gebeurt…

Als Kim haar moeder en stiefvader niet telefonisch kan bereiken besluit ze naar hun verblijfplaats te St. Moineau, Frankrijk te reizen. Wanneer ze daar aankomt lijkt het dorp volledig verlaten. Als doorgewinterde actieheldin ruikt ze natuurlijk meteen onraad en besluit te het heft in eigen handen te nemen. Gewapend met een sportboog, pijlen en een geïmproviseerde beschermingsoutfit gaat ze meteen op onderzoek uit. Voor alle zekerheid heeft ze de nood-communicator die Zordon haar gaf bij het afscheid toch ook maar bij. Ze heeft ook nog genoeg kracht in haar sluimeren om met het Sword of Light (zie seizoen 2 episodes The Power Transfer Part I en Part II) tijdelijk te morphen tot een Pink Ranger. In een gemoderniseerde versie van haar oude Ranger-outfit vindt ze al gauw de schuilplaats van deze zeewezens. Daar loopt ze ook het brein van deze duistere operatie tegen het lijf, niemand minder dan Goldar heeft zijn nieuwe kompaan Verto de opdracht gegeven het dorp te veroveren. Verto heeft de mysterieuze kracht om inwoners in zeemonsters te veranderen… Zijn volgende slachtoffer? Kimberly’s moeder!

Toen BOOM! Studios deze miniserie aankondigde werd nogal gefronst bij de liefhebbers van deze langlopende jeugdserie. Hun lopende comicbookserie werd dan wel goed onthaald (lees hier de review van de eerste bundel), toch lag de keuze om een verhaal te maken rond een personage dat zich op dit moment in de tijdlijn zelfs niet meer in een Ranger-team bevindt niet voor de hand. Gelukkig werd het echt een schot in de roos met de Power Bow! Brenden Fletcher en Kelly Thompson hebben diverse elementen gepikt uit de MMPR-mythos om een geheel nieuw element te creëren dat past in de tijdlijn en niet teleurstelt. Er zitten dan wel enkele foutjes in, maar dat vergeven we hen zeker. Voor lezers met weinig tot geen voorkennis kan het wel vreemd overkomen, maar de truc is dan om gewoon te aanvaarden dat niet alles uitgelegd hoeft te worden.

Het tekenwerk van Daniele Di Nicuolo oogt fris en brengt een moderne toets aan personages die ontstaan zijn in de jaren 90. Mighty Morphin Power Rangers pakt beter in stripvorm anno 2016–2017 dan dik twintig jaar geleden op televisie. Mighty Morphin Power Rangers: Pink bevestigt dit alleen maar. Overigens is het ook interessant om een aflevering uit het vierde seizoen te bekijken na het lezen van deze trade, als je There’s No Business Like Snow Business Part I ziet snap je ‘m wel!

MMPR – Pink bij Archonia.com