Review: Justice League/Power Rangers #1

Uitgeverij: ,

Zeer leuke sfeer. Epische team-up.

Typische cross-over. Weinig nieuws onder de zon. Tikkeltje voorspelbaar.

Het is nog maar januari en DC Comics en BOOM! Studios laten al de cross-over van het jaar op ons los: het eerste deel van Justice League/Power Rangers ligt nu in de winkelrekken. Lees hier de Brainfreeze-review…

Posted 11/01/2017 by

jlpowerrangers1

Wait. Is Batman asking for help?

Er heerst tegenwoordig een crossovergekte bij DC Comics. Na IDW Publishing (Star Trek/Green Lantern, Batman/TMNT) en Dynamite Entertainment (Batman ’66/Green Hornet, Wonder Woman/Bionic Woman) moet nu ook BOOM! Studios eraan geloven. Eerder kregen we al Batman ’66 meets Steed and Mrs. Peele (de oorspronkelijke Britse Avengers) en binnenkort gaat ook Green Lantern/Planet of the Apes van start, maar de cross-over waar iedereen naar uitkijkt is deze Justice League/Power Rangers door Injustice: Gods Among Us-schrijver Tom Taylor en artiest Stephen Byrne (Green Arrow, Serenity).

BOOM! Studios heeft de Power Rangers-comics vorig jaar nieuw leven ingeblazen met de zeer nostalgisch getinte Mighty Morphin Power Rangers-serie, die zich afspeelt tijdens het eerste seizoen van de 90s tv-show. 2017 belooft een groot jaar te worden voor het team morphende tieners uit Angel Grove, want ook op het grote scherm krijgen ze een live-action reboot. Op het einde van het jaar komt natuurlijk ook de langverwachte langspeelfilm rond de Justice League in de zalen, dus is er geen betere moment voor een allereerste ontmoeting tussen beide superheldenteams.

jlpowerrangerspreview3

Deze Justice League/Power Rangers #1 laat de zesdelige miniserie beginnen volgens het boekje. We krijgen een typische cross-over, waarin er tussen universa wordt gereisd, beide teams wegens wat verwarring met elkaar in de clinch gaan en uiteindelijk samen zullen werken tegen een gedeelde vijand (in dit geval een team-up tussen Brainiac en Lord Zedd). Typisch, dus, en een tikkeltje voorspelbaar, maar dat betekent niet dat het niet fun kan zijn.

En dat is Justice League/Power Rangers #1 zeker. Schrijver Tom Taylor trekt je meteen in het verhaal met een interessante flash-forward en focust zich in dit deel voornamelijk op Zack, de Black Ranger, en Batman. Ook stuwt hij alles aan een sneltempo vooruit. Stephen Byrne, wiens werk op DC’s Green Arrow beter en beter wordt, heeft dan weer een ideale cartooneske stijl heeft om alles op papier te zetten. Byrne probeert de Rangers gelukkig niet krampachtig op hun acteurs uit de jaren 90 te doen gelijken (hun kleuren zijn immers al genoeg om ze van elkaar te kunnen onderscheiden) en doet er zijn eigen ding mee.

jlpowerrangerspreviewWie denkt dat de Power Rangers op zich geen kans maken tegen de goddelijke krachten van de Justice League… heeft eigenlijk wel gelijk. Maar we mogen niet vergeten dat hun gigantische Zords binnenkort ook meedoen en het speelveld terug wat eerlijker maken. Ondanks het vrij rechttoe rechtaan en ietwat voorspelbare crossoververhaal dat in de volgende delen zal plaatsvinden, weten Taylor en Byrne toch een zeer fun vibe aan deze opener van Justice League/Power Rangers te geven. Als ze dit niveau kunnen aanhouden, wordt dit zonder twijfel één van de top cross-overs van de laatste jaren

Justice League/Power Rangers #1 bij Archonia.com

jlpowerrangerspreview2