Review: Wraithborn Redux #1

Amusante comic die doet denken aan Witchblade. Maar dan beter.

Soms wordt de introductie teveel een rondleiding.

Melanie Moore krijgt op een avond ongewild de Wraithborn in handen en is plots een belangrijke speler geworden in de strijd tegen een oud kwaad in deze heropleving van Wraithborn…

Posted 23/02/2016 by

I defend the weak! I protect the innocent. I have no mercy for the foolish.

Wraithborn Redux
deed ergens een vaag belletje rinkelen. Deze comic verscheen in 2005 onder de vlag van Wildstorm en verdween daarna stilletjes uit beeld. De comic was van de hand van Marcia Chen (Ascension, The Darkness) en Joe Benitez (Lady Mechanika) en laat nu die laatste net een eigen uitgeverij genaamd Benitez Productions begonnen zijn. Nu zien we de comic terug en is het allemaal wat mooier en uitgebreider dan toen omdat beide makers de comic hebben gerenoveerd.

Deze Wraithborn Redux #1 (van 6) is een introductie-issue volgens het boekje geworden. Benitez en Chen nemen de lezer bij de hand en leiden hem of haar door de wereld van deze comic. Wie is de hoofdpersoon, waar gaat het over en wie is de vijand. Je kent het wel. En dat doen ze best aardig.

wraithborn bSoms merk je wel dat de makers een lijstje afwerken, maar over het algemeen weten ze het redelijk in het lopende verhaal te verwerken. En de heldin met de bijna allitererende naam Melanie Moore is een beminnelijke tiener die probeert om het gezin draaiende te houden. Haar moeder is overleden en haar vader is een slons waardoor het draaiende houden van een huishouden volledig voor haar rekening komt. Wanneer ze op een avond naar huis loopt na het bezoekje aan het graf van haar moeder wordt ze door een dubbel gespierd sujet naar de grond gewerkt. Deze maakt haar verantwoordelijk voor de Witchborn en zo is Melanie plots een belangrijke speler geworden in de strijd tegen een oud kwaad. Maar was de Witchborn wel voor haar bedoeld?

Het hele concept doet denken aan Witchblade. Een jonge vrouw met een bijzonder wapen. De overeenkomsten zijn er. Ook de tekenstijl van Benitez is duidelijk geïnspireerd door deze van Marc Silvestri (Uncanny X-Men, Witchblade). Er zijn slechtere tekenaars om als voorbeeld te hebben. Zijn vrouwen ogen misschien te zwoel, maar dat is slechts een detail. De pagina’s zijn erg fraai afgewerkt en als geheel is dit een vermakelijke comic te noemen.

Wraithborn redux #1 bij Archonia.com

Wraithborn 001-spread