Review: Sex Criminals Volume 2 – Two Worlds, One Cop

Het verhaal is zowaar nog beter geworden

Soms worden er iets teveel woordspelingen gemaakt

Sex Criminals gaat de diepte in. En dan bedoelen we niet alleen het verhaal… (ba dum tss)

0
Posted 20/03/2015 by

It’s okay..Not being okay..

Met een Sex Criminals tv-serie in het vooruitzicht wordt het hoog tijd om de tweede bundeling van deze Image-serie eens open te slaan. De comic van Matt Fraction en Chip Zdarsky draait om het koppel Jon en Suzie. Beide hebben iets heel bijzonders. Wanneer ze een orgasme beleven staat de tijd even stil. Letterlijk. Niet voor hen, maar voor de rest van de wereld. Hierdoor kunnen ze rondlopen in een zelfgemaakte cumworld zonder dat ze worden gestoord. Wanneer Suzie’s werkgever, een bibliotheek, vanwege geldproblemen plaats moet maken voor een lucratievere optie, ligt de oplossing voor de hand. Ons koppel zorgt ervoor dat ze in de buurt van een bankgebouw zijn wanneer ze als een stel wilde konijnen tekeer gaan, om vervolgens van de time-out gebruik te maken om de bank te beroven. Appeltje, eitje. Niet helemaal. Ze blijken immers niet de enige te zijn met toegang tot cumworld. Ze worden tegengehouden door de zelfverklaarde sekspolitie.

sex criminals intro

In dit tweede deel heeft de nieuwe status quo ook doorgewerkt op Jon en Suzie’s relatie. De romance is gedoofd en verandert in een “houden van”. Jon denkt na over de nieuwe situatie en onderneemt iets drastisch. Hierdoor is ons koppel genoodzaakt om te gaan zoeken naar mensen die hen goed gezind zijn en cumworld kunnen betreden. Dat kan natuurlijk alleen maar uitdraaien op oorlog.

Het eerste deel van deze comic draaide eigenlijk alleen om het concept. Met dit tweede deel gaan Matt Fraction (Satelite Sam, ODY-C) en Chip Zdarsky (Howard the Duck) wat meer in de diepte. Het gaat meer om het drama tussen Jon en Suzie. De eerste fungeert ook als verteller en neemt de lezer mee op een reis door de tijd waarbij hij diverse gebeurtenissen van commentaar voorziet en deze in een andere context plaatst. Dat werkt ook echt. Je voelt je meer betrokken omdat het, buiten de malligheid van een cumworld, ook een goed drama wordt. Ook de uitbreiding van de cast gaat verder dan alleen een gimmick. Dieper hierop ingaan zou een spoiler zijn maar we love Anna Kincaid..

jazmine st cocaine

Als laatste nog even een opmerking over het tekenwerk van Zdarsky. Het loont om de achtergronden te bekijken. Ook als het verhaal er niet om vraagt propt hij de decors vol met goede grappen. Maar het moet ook worden gezegd dat hij de personages ook heel overtuigend laat acteren. Zdarsky is een tekenaar waar nog veel meer uit te halen valt.

Sex Criminals nog niet gelezen? Dan wordt het hoog tijd dat je instapt. Het is echt goed.

Sex Criminals volume 2 bij Archonia.com

Sex-Criminals-Vol.-2-dildo