Review: Wonder Woman #36

Er zijn een paar mooie spreadpagina's te zien.

Het zal even wennen zijn voor vaste Wonder Woman-lezers. Heeft de schrijfster niet te weinig ervaring?

Het koppel David en Meredith Finch neemt DC’s Wonder Woman over. Hoe bevalt hun eerste deel, nadat hun voorgangers Azzarello en Chiang er één van de beste series uit de New 52 wisten van te maken?

0
Posted 23/11/2014 by

I may be a god now, but I still can’t be in two places at once.

Na 35 delen hebben Brian Azzarello en Cliff Chiang hun verhaal over Wonder Woman wel verteld. Beide heren hadden DC‘s Amazoneprinses sinds de relaunch van 2011 onder hun hoede en wisten er een alleraardigste serie van te maken. Meredith Finch (Grimm Fairy Tales Presents Tales from Oz) en haar man David Finch (New Avengers, Batman: The Dark Knight) nemen van Wonder Woman #36 de fakkel over.

Dit zesendertigste deel is een instappunt voor nieuwe lezers. Meredith Finch schrijft een technisch prima verhaal waarin ze de status quo laat zien en en een nieuw gevaar neerzet. Een aantal landen wordt geteisterd door een mysterieuze natuurramp, dewelke gepaard gaat met veel wateroverlast en natuurlijk de nodige slachtoffers. De Justice League, met Wonder Woman voorop, gaan op onderzoek uit. Swamp Thing wordt even verdacht van een bepaalde betrokkenheid, maar dat scenario kan snel de kast in. Wie of wat is het dan? En is dat wel het grootste probleem? Want Wonder Woman staat onder grote druk sinds ze haar rol van waarnemend koningin van Paradise Island moet combineren met haar andere rol als godin van de oorlog.

David Finch levert het 90s Image-achtige tekenwerk dat je van hem mag verwachten. Het past naadloos bij de huisstijl van DC Comics maar grafisch is het minder interessant dan de lijnen van voorganger Cliff Chiang. Je kunt jezelf ook afvragen of deze opdracht niet te vroeg komt voor mevrouw Finch. Ze kan een plot in elkaar draaien, maar de uitwerking laat wat te wensen over. Ze lijkt Swamp Thing vooral als boksbal te fungeren en ook de Justice League zit er vooral in als cosmetisch schoon. Meredith Finch heeft, buiten een handvol issues voor de uitgever Zenescope, geen enkele ervaring als schrijfster. Je kunt wel volgen waar ze heen wil gaan en welk verhaal ze nu eigenlijk wil vertellen. Maar het wordt afwachten om te zien hoe haar werk de Wonder Woman-fans zal bevallen.

Deze comic is een competent gemaakt instappunt. Een nieuwe lezer zal zich best vermaken met deze issue. De vaste Wonder Woman-lezer zal echter wat teleurgesteld zijn met het debuut van de Finches…

Wonder Woman #36 bij Archonia.com

Wonder Woman 36 1Wonder Woman 36 2