0
Posted 03/06/2012 by de baard van alan moore in Comics
 
 

DC promoot Before Watchmen met tv-reclame

Op 6 juni ligt Before Watchmen: Minutemen #1 in de winkel. Deze comic trapt de zeven miniseries af die deel uitmaken van de Watchmen-prequels. Deze grote gebeurtenis mag niet onopgemerkt voorbij gaan. Daarom zal er op 5 juni een reclamefilmpje op de Amerikaanse tv verschijnen.

In navolging van hun New 52-commercial heeft DC besloten om ook nu weer de boodschap te laten overbrengen door het tekenwerk. Men maakt ook nu weer gebruik van de diensten van het bedrijf Motherland. Ze bewerken het tekenwerk met Adobe Photoshop en After Effects waardoor er een soort 3D-effect ontstaat. Er worden uiteraard wat zaken in gestopt zoals regen, mist en lichteffecten. Het voelt allemaal wat trager en duisterder aan, want Watchmen is tenslotte wel noir.

Wie zich afvraagt waarom DC juist nu inzet op een tv-spotje krijgt het volgende antwoord van DC’s marketingpresident John Cunningham:

“We verkopen een prequel van een van de best verkopende graphic novels aller tijden. Sinds Watchmen verscheen in het midden van de jaren tachtig zijn er zo’n twee miljoen exemplaren over de toonbank gegaan. Het gros van deze exemplaren is buiten het circuit van de comicwinkels verkocht. Er zijn dus veel lezers buiten de reguliere markt en die bereik je het beste via de tv.”

De commercial zal worden uitgezonden via sociale media en verschijnen op de volgende zenders: IFC, BBC America en G4. Dit zijn zenders met een programmering die over het algemeen kijkers aantrekt die openstaan voor comics.

Het zal mij benieuwen of en in hoeverre deze reclame zal aanslaan. Om alvast in de stemming te komen krijg je hier nog een collectie screenshots uit de reclame:

 
 
 

Comments

comments


de baard van alan moore

 
avatar