0
Posted 22/05/2012 by Spine in Comics

Review: The Incredible Hulk #7.1

“Call me curious but I’d kinda like to see what it looks like… when a Hulk sows his wild oats.”

Incredible Hulk #7.1 CoverMarvel Comics brengt nu al een tijdje speciale Point One-comics uit, en deze The Incredible Hulk #7.1 is er ook zo eentje. De originele bedoeling van deze comics was om te dienen als gemakkelijk instappunt voor nieuwe lezers. Maar ondertussen gebruikt Marvel ze voor vanalles en nog wat en blijft het vaak niet bij één comic. Zo zagen we onlangs in de reeks Venom maar liefst 4 point-delen naast de reguliere nummering. Er waren dus op 1 maand tijd 5 delen van Venom, in dewelke een heus mini-event werd gebracht. Maar goed, Incredible Hulk #7.1 is dus werkelijk bedoeld als instappunt voor diegenen die willen starten met de reeks. De Hulk vs Banner-verhaallijn is nu namelijk afgesloten en vanaf deel #8 begint Stay Angry. Deze #7.1 vertelt je wat er in de vorige 7 delen is gebeurd en weeft daar dan een leuk verhaaltje bij om het toch ook interessant te maken voor de vaste lezers van de reeks.

Opgelet! In deze review zullen enkele spoilers staan voor diegenen die de vorige 7 delen van de Hulk vs Banner-verhaallijn nog niet gelezen hebben. Indien je deze wel gelezen hebt of je vindt spoilers niet erg, lees dan verder onder dit beeld.

Incredible Hulk #7.1 Preview 1

Voor wie de uitdrukking van het openingscitaat niet kent: hiermee bedoelen ze “zijn wilde haren verliezen” oftewel feesten en genieten van zijn vrijheid. Hulk heeft nu namelijk eindelijk wat hij al zo lang wou! Hij is verlost van Bruce Banner en gaat nu volledig los, maar laten we beginnen bij het begin. We openen met een flash-forward waar Red She-Hulk aan het smijten is met Hulk. De rest van de comic vertelt dan wat er gebeurde in de 3 dagen tussen nu en de flash-forward scène.

De assen van Dr. Banner worden in de oceaan gedumpt en speciaal agente Amanda Von Doom (geen relatie met Dr. Doom) vraagt aan Hulk of hij niet voor haar wil komen werken. Maar dat ziet hij niet zitten, hij is vrij en alleen, en daar wil hij van profiteren. Dan volgen enkele pagina’s met grappige panelen die tonen wat een vrije Hulk zoal allemaal zou doen. Ik vond het best geslaagd en het duurt gelukkig niet al te lang. Maar het plezier gaat snel voorbij en al gauw begint onze groene vriend te piekeren en na te denken over de toekomst. Terwijl hij zijn gedachten op een rijtje zet in een bar, komt Red She-Hulk binnen en vraagt zijn aandacht op een typische Hulk-manier (tip: Hulk Smash!). Een indrukwekkend gevecht volgt, met een klein – wederom grappig – intermezzo met de B-slechterik Orb. Orb wordt natuurlijk heel gemakkelijk in elkaar getimmerd en de stemming tussen Red She-Hulk en Hulk slaat volledig om. Twee uur later liggen ze in elkaars armen te snoezelen en krijgen we nog enkele gedachten van Hulk mee. In de laatste kaders van dit verhaaltje komen we terug een oude bekende tegen die we zeker en vast nog wel te zien zullen krijgen in de volgende verhaallijn.

Het tekenwerk van Jefte Palo (Black Panther: The Man Without Fear) is op zich niet slecht, maar het is gewoon helemaal mijn ding niet. Weinig details, vaak slordig afgewerkt en terwijl Marc Silvestri‘s Hulk een totale bad-ass was (zie delen #1-3), lijkt de groene gigant hier meer op een Teenage Mutant Ninja Turtle zonder schild. Jason Aaron (Wolverine) daarentegen vertelt wel weer een leuk verhaal met de nodige grappige elementen waardoor de kwaliteit van deze comic toch weer omhoog wordt getrokken.

Is dit een must-read? Neen. Heb ik spijt van deze gelezen te hebben? Neen, dat toch ook niet. Kortom, leuk, maar niet noodzakelijk.