0
Posted 21/05/2012 by de baard van alan moore in Comics

Review: Glory #26

“You have no idea how long we’ve been tracking you. No idea, how hopeless your cause now is. I suggest surrender.”

In de voorgaande issue maakten we kennis met Riley, een jong meisje dat op zoek was naar Glory, de grote blonde krijgster uit haar dromen. Zou ze nu echt zijn of niet? Riley gaat op zoek en vindt haar in een Frans dorpje. Iets of iemand heeft Glory een pak slaag gegeven. Glory heeft echter niet veel tijd om rustig op bed te liggen terwijl haar wonden helen. De booswicht blijkt niemand minder dan haar vader te zijn… en die is onderweg met een heel leger om de klus af te maken. Gezien haar bijzondere band met Riley ligt het voor de hand dat ze door Glory wordt ingelijfd voor haar leger. Want iemand zal zich toch tegen deze man moeten verzetten.

In deze Glory #26 maken we meteen een sprong die ietwat verwarrend werkt. Ineens beginnen we aan een tweede plotlijn. Een aanzienlijk deel van van het verhaal wordt besteed aan de training van Riley. Joe Keatinge (Fatale, Hell Yeah) tapt hier uit een heel ander vaatje en gaat helemaal los. Dat levert een aantal goed getimede komische scenes op. Ik kon er wel om gniffelen. Er is ook een nieuw personage genaamd Henry, die wel wat lijkt op een vreemd wezen uit een anime-film. Er duikt ook nog even een soort vijand op, zodat er een excuus is om Glory in actie te zien. Dat leek me vooral bladvulling te zijn.
Dit deel was vooral een soort opwarmertje voor dat wat komen gaat. Het einde vond ik persoonlijk briljant. Zó introduceer je de grote dreiging in een verhaal. Voor mij leverde dat even een “Fuck Yeah!”-momentje op.

Er heeft een kleine verandering plaatsgevonden in het tekenwerk. Ross Campbell (Shadoweyes, Wet Moon) tekent nog hetzelfde. Maar men heeft nu met Joseph Bergin III een nieuwe inkleurder aangetrokken. Zijn werk is een mooie aanvulling op de tekeningen van Campbell. Ze zien er alleen veel warmer uit. Echt een verbetering. Ik wist niet dat ik het miste.

Ik heb erg veel zin in het volgende deel.