0
Posted 29/11/2011 by de baard van alan moore in Comics
 
 

DC is een van de 25 hottest brands in de VS

Wie de nieuwsberichten van de voorbije weken heeft gevolgd weet dat DC’s relaunch ze geen windeieren heeft gelegd. Sterker nog, DC’s relaunch was het vitaminepapje wat veel winkeliers nodig hadden. Inmiddels krijgt de uitgever nu ook vanuit een andere hoek de veren in de kont gestoken. Het gezaghebbende blad Advertising Age heeft DC Comics uitgeroepen tot één van Amerika’s heetste merken van het moment.

Het blad roemt DC vanwege de lef die ze hebben getoond door alle titels te herstarten. Zelfs klassiekers als Action Comics en Detective Comics werden hierbij niet ontzien.  Ook het feit dat men bij DC inzag dat videocommercials een goed gereedschap zouden kunnen zijn om deze actie onder de aandacht te brengen kon op applaus rekenen. Niet veel comicsuitgeverijen doen dat.

Advertising Age onderkent ook dat het een noodzakelijke actie was voor DC. De comicsindustrie is immers niet meer wat het was. Maar de personages zijn wel de motor achter de Hollywoodfilms die weer voor de nodige omzet kunnen zorgen via de kaartverkoop en merchandising. En kijkend naar de voorbije tien jaar mag je zeggen dat Marvel ze aardig in de touwen heeft hangen wat films betreft.

De moeilijkste klus is dan ook om dit succes van nu vast te houden. Er komt immers een moment waarop er weer iets anders ‘nieuw’ is. Zal het succes ook dan voortduren?

Comments

comments


de baard van alan moore

 
avatar