0
Posted 08/11/2011 by Wade Wilson in Comics

Review: Green Arrow #3

I’ve always been headstrong. It has a way of getting me into trouble. I came in here all headstrong, now I’m paying the price.

Schrijver J.T. Krul (Highlander: Way of the Sword, Blackest Night: Titans) zijn run op Green Arrow stelde ons voor aan een Oliver Queen die gebukt ging onder de vele fouten uit zijn verleden maar nog steeds een held was en nooit zou opgeven. Verbannen uit zijn stad en verstoten door zijn vrienden trok hij zich terug in het mysterieuze bos van Star City en beleefde er vele avonturen. Een veelbelovende schrijver dus die weer een zeer interessante verhaallijn zou kunnen brengen voor onze geliefde Emerald Archer! Of onze vriend Krul deze belofte ook in het DCnU kan waarmaken is een andere vraag, zeker vermits hij deze titel niet lang meer zal schrijven!

In de eerste issue zagen we een Green Arrow die reeds enige tijd bezig was in zijn strijd tegen de misdaad en hierin wordt bijgestaan dor zijn sidekicks van Q-Core: een mooie jonge deerne die hem via de computer bijstaat en een heuse wizz-kid die steeds allerlei coole en uiterst handige snufjes voor hem uitvindt. De leefwereld van onze held, Seattle, was namelijk allesbehalve een leuk oord om in te vertoeven! Het criminele element van de stad kan er namelijk ongestoord gaan fuiven en het beest uithangen in de hipste clubs en post hun misdaden gewoon doodleuk op Youtube waar hun fans deze misavonturen kunnen volgen. Dit is echter buiten Green Arrow en zijn crew gerekend, hij maakte snel komaf met enkele criminelen en enkele van hun escapades in Parijs. Jammer genoeg zette dit hem op de shitlist van hun aanvoerder en besloot deze laatste om zijn handlangers te bevrijden en een val te zetten voor Green Arrow. In de vorige issue zagen we hoe hij in die val liep en nu mogen we genieten van hoe hij er uit geraakt!

Het is nog steeds niet echt duidelijk hoeveel materiaal  J.T. Krul van zijn eerdere run op Green Arrow zal overbrengen naar het DCnU. De verhaallijn die hij begonnen is in de eerste issue gaat gewoon vlotjes verder. Dit wil zeggen dat we nog steeds dezelfde jonge en toch wel lichtjes roekeloze Green Arrow voorgeschoteld krijgen. Na de, naar mijn mening veelbelovende teaser van de eerste issue, heeft deze reeks me echter niet meer zo positief weten te verbazen. Sommige onder jullie herinneren zich misschien nog dat ik redelijk positief was over het debuut van deze nieuwe Green Arrow. Helaas is dit stilaan aan het minderen en ben ik er dus niet treurig om dat Krul besloten heeft om deze titel achter zich te laten. Ook valt het nog steeds op dat hij een beetje groene saus is gaan lenen bij Smallville en de rol van Justin Hartley. Zo krijg je dus een jonge, energetische en arrogante Oliver Queen te zien, op zich interessant maar ik heb steeds het gevoel dat er veel meer mee gedaan kan worden. Ook is het na het vorige volume, meer en meer een lichtjes teleurstellende verhaallijn aan het worden.

De tekenstijl van Dan Jurgens (Booster Gold) past nog steeds redelijk bij de dynamische verhaallijn en zet dus eigenlijk gewoon nog steeds hetzelfde werk voort waarmee hij in de eerste issue begonnen is. Toch moet je nu al iets minder moeite doen om een niet zo goed getekend plaatje te vinden. Ook begint de nogal slordige look van Oliver Queen in zijn burgeridentiteit me eigenlijk iets te storen. We weten dat hij zich niets aantrekt van uiterlijke presentatie maar ik heb al beter geklede zwervers gezien en Queen is een miljonair. Verder lijkt het nieuwe kostuum van deze jonge Green Arrow nog steeds op dat van Justin Hartley, de verscheidene gadgets en zijn bogen hebben ook wat weg van de live-action-variant. Zoals ik al zei, is er op vlak van tekenstijl niets veranderd sinds de eerste issue alleen dat het iets minder mooi afgewerkt lijkt te zijn.

Als je het mij vandaag vraagt, zal ik dit nieuwe volume van Green Arrow niet meer zo snel aanraden. Ook al is het verhaal op zich redelijk interessant, lijkt het alsof Krul het gewoon niet meer ziet zitten waardoor het verhaal redelijk traag verloopt. Er is namelijk amper iets gebeurd sinds de eerste issue. Misschien dat Green Arrow eindelijk terug een goede verhaallijn krijgt wanneer de nieuwe schrijver aan de titel begint? Voorlopig blijf ik de reeks een kans geven, net zoals de Emerald Archer het nooit opgeeft zal ik het ook proberen vol te houden!