4
Posted 02/10/2011 by Wade Wilson in Comics

Review: Voodoo #1

Are you ready gentlemen? This is why you’re here, this is who you came to see! The Voodoo Lounge proudly presents her very own Voodoo!

De beeldschone Priscilla Kitaen die jullie misschien nog herinneren van de WildC.A.T.s comics, is terug! Kitaen zal dit keer haar eigen titel dragen: Voodoo. Of ze nog steeds een bekwame voodoo beoefenaar is, dat is nog niet duidelijk maar de titel zou er wel eens een verwijzing naar kunnen zijn. Voorlopig, na het lezen van dit eerste issue is er nog veel onduidelijk

Een verhaal is er niet echt in dit eerste issue, het is namelijk gedurende meer dan de helft van de comic een heuse striptease scène. Voodoo werkt namelijk in de Voodoo Lounge, een stripteaseclub. Uiteraard kun je als lezer dan enkele dansscènes verwachten. Wat we in dit issue leren is dat Voodoo haar echte naam Priscilla Kitaen is en ze door een bepaalde organisatie in het oog gehouden wordt. Blijkbaar vermoed deze organisatie dat de mooie danseres meer is dan je op het eerste zicht zou denken. Hun vermoeden is dat Priscilla een buitenaardse levensvorm met telepathische gaven die naar de aarde gestuurd is om meer over onze verdediging, wapens en vooral onze superhelden te leren. Ze vrezen dat er een invasie gepland staat dus sturen ze twee agenten op Voodoo af om meer te weten te komen.

Ron Marz (Emerald Twilight, Ion) is best wel een naam om u tegen te zeggen in het comicswereldje. Het zal je dan ook niet verbazen dat deze inhoudsloze comic een zware teleurstelling is. Ik sta zeker niet gekend als iemand die gaat klagen als hij wat vrouwelijk schoons te zien krijgt, maar je kunt zoiets nog steeds gematigd houden. Marz geeft zijn lezers gewoon een tiental pagina’s met een dansende stripster die ondervraagd wordt door een of ander geheim agent die met het verkeerde hoofd denkt. Verder leren we gewoon haar echte naam kennen en dat een ongenoemde organisatie haar wilt ondervragen over waarom ze hier is en wie ze is. Als ze niet braaf meespeelt, dan zal ze naar een laboratorium gebracht worden zodat men haar kan ontleden en zo meer leren. Het komt over alsof Ron Marz niet veel tijd heeft gehad om het script in orde te brengen of teveel rekende op het schockeffect van de dansscènes dat ie het de moeite niet vond om een goed verhaal te brengen! Hij speelt zeer oppervlakkig met het idee dat Priscilla wilt leren hoe ze menselijk kan zijn, daarom wil ik deze reeks nog wel een kans geven maar of het ooit de moeite wordt betwijfel ik enorm na dit eerste issue.

Sam Basri (Witchblade, JLA Classified) brengt al dit vrouwelijk schoons en het gedans dan weer wel mooi in beeld. De vele danseressen hebben mooie volle lippen en de juiste rondingen om in de smaak te vallen bij wat mij de doelgroep van deze reeks lijkt te zijn: puberjongens. In dat opzicht moet ik zeggen dat ik Basri zijn tekenstijl zeer geslaagd vind. Ik heb geen ervaring met de man zijn ander werk maar als het altijd van dit niveau is, heeft hij zeker en vast talent. Toch wilt deze lezer meer dan een comic met gewoon strippende vrouwen.

Al ben ik lichtjes onder de indruk van de tekenstijl, het totale gebrek aan een verhaal doet me spijt hebben dat ik deze comic heb gelezen. De bedoeling van deze eerste issues is, dat ze de interesse van de lezers lokken en daarin faalt Voodoo #1 als je het mij vraagt. Het zal me niet verbazen als deze comics verdwijnen onder het hoofdkussen of de matras van gefrustreerde pubers. Ben jij echter ook een lezer die een comic met inhoud wilt, blijf dan weg van deze reeks voorlopig.

[issuu width=550 height=422 embedBackground=%234393cd shareMenuEnabled=false backgroundColor=%23222222 documentId=110925202815-14807dc431814e7393b4df35d0282d00 name=voo username=firstcomicsnews tag=1 unit=px id=df7de3da-cd02-e527-c4b7-5f2b763abc83 v=2]