2
Posted 05/02/2011 by Malkavian in Comics

Review : DC Universe Online

Buiten comics heb ik nog een andere passie, namelijk games. Als deze dan gecombineerd worden dan moet ik het gewoon spelen en zien of het de moeite waard is. Ik kreeg de opdracht van 4Gamers.be om een stevige review te schrijven over het spel. Maar ik wil jullie mijn mening over het spel zeker niet weerhouden dus ga de review zeker eens lezen.

Vanaf het moment dat Sony Online Entertainment (SOE) ons de eerste beelden liet zien op de E3-beurs in 2008 waren er enorm veel comic-fans die op deze MMO zaten te wachten. DC Universe Online is bovendien een van de eerste MMO’s die tegelijkertijd voor twee platformen werd gemaakt, namelijk pc en PlayStation3. Dit is vrij uniek, want de MMO-markt wordt vooral gedomineerd door pc-versies. Gelukkig is SOE niet zomaar een gamestudio met toevallig de licentie van DC Comics. Het bedrijf is een van de ervaren rotten in de MMO-industrie en heeft meerdere games in het genre op het palmares staan, waaronder de MMO-klassieker Everquest.

Dat SOE het niet helemaal alleen aan ging pakken was zeer snel duidelijk, want niemand minder dan tekenaar Jim Lee en schrijver Geoff Johns werkten mee aan het spel. Jim Lee is op dit moment co-publisher van DC comics and was de creative director van het spel. Jim is geen onbekende in het genre, aangezien het een publiek geheim is dat hij al MMO’s speelde vanaf het prille begin. Zijn voorliefde voor MMO’s heeft Jim Lee ook nog eens bewezen toen hij in 2002 de eerste comic-versie van het spel tekende. Daarnaast is Geoff Johns ook niet zomaar de eerste de beste. Geoff is op dit moment Chief Creative Officer of DC Entertainment en is eigenhandig verantwoordelijk voor de reboot van Green Lantern, The Flash en schreef zowel enkele Smallville- als Robot Chicken-afleveringen. Bovendien is hij co-producer van de Green Lantern-film die deze zomer in onze bioscopen landt. Al deze prachtige ingrediënten zaten in de ketel, maar hebben ze er ook een prachtig brouwsel van kunnen maken?

Klik hier om verder te lezen