0
Posted 26/01/2011 by Wade in Comics
 
 

Vaarwel Wizard

Jarenlang kregen vele comicfans nieuws over hun favoriete medium van een magazine dat geweldig ineenzat. Het wist een goed gevoel voor humor te combineren met interessant nieuws en een handige prijslijst. Een dienst die “Wizard” haar lezers al verleende sinds 1991. Maar helaas wist BleedingCool te melden dat het magzine officieel is stopgezet. De Wizard Cons daarentegen zouden blijven doorgaan.

Alle stafleden zijn reeds ontslagen en Wizard’s freelance contracten zijn beëindigd. De laatste jaren zijn de Sahmus broertjes die Wizard destijds oprichtten onder zwaar vuur komen te liggen door grote ontslagen, berichten dat ze hun freelancers niet betaalden, mail fraude van hun zogenaamde Wizard store terwijl ze meer en meer comic conventies opkochten.

Kort nadat BleedingCool melde dat Wizard er mee ophield, kwam op Newsarama het bericht dat zuster magazine Toyfare ook niet meer zou bestaan. Vermoedelijk omdat sinds de opkomst van het internet, de lezers hun nieuws sneller kregen over het internet dan wanneer ze moesten wachten op de laatste nieuwe Wizard of Toyfare. De site staat offline met een bericht dat men een maintenance check up ofzo aan het doen is maar kort hierna werd het volgende bericht vrijgegeven dat Wizard en dus waarschijnlijk ook Toyfare digitaal gaan.

GAREB SHAMUS UNDERTAKES PUBLIC COMPANY WIZARD WORLD, INC. AND LAUNCHES NEW ONLINE PUBLICATION ‘WIZARD WORLD’

New York, NY (January 24, 2011) – Gareb Shamus, recently appointed President and CEO of public company Wizard World, Inc. (“Wizard World”) (OTC: GOEE.PK), today announced that the Comic Con Tour, which consists of pop culture conference events that provide high visibility marketing opportunities to pop culture brands and companies in multiple venues throughout the year, is now being produced by public company Wizard World. The Wizard World Comic Con Tour intends to cover 12 cities in 2011, including major cities such as New York City, Boston, Chicago, Philadelphia, Austin and New Orleans. The Tour will include sponsors ranging from major movie studios and TV networks to gaming and toy companies to content publishers.

In addition, Wizard World plans to launch in February 2011 an all-new digital magazine called ‘Wizard World’ that will appeal to pop-culture fans, the same audience to which Mr. Shamus has catered to, for over 20 years. Wizard World digital magazine will provide coverage of the world of comic books, toys and superheroes, and the personalities behind them.

“This is a very exciting day for Wizard World and the industries it serves,” said Shamus. “Having the Tour produced by a public company provides additional opportunities to expand and grow the Tour. The new digital magazine Wizard World will give consumers the content they want in a magazine format with which they are familiar, but distributed in a form that is always available at any time on any device. It is a natural evolution for us in this market.”

Wizard World Comic Con will begin its North American tour at New Orleans Comic Con held from January 29 to 30, 2011. The full event schedule can be found at www.wizardworld.com.

Een einde van een tijdperk. Vaarwel Wizard.

Comments

comments


Wade

 
avatar