0
Posted 26/08/2010 by Cassidy in Comics

Review: Blade Vol. 1 Undead Again

Blade Vol1 Undead Again

Blade Vol1 Undead Again

Het werd tijd om eens op Brainfreeze een Blade review te doen zeker nu met al die vampiergekte (Twilight, True Blood, de X-Men vs Vampierenstory arc, enz.)

Maar eerst een beetje info over wie Blade nu eigenlijk is want hij is één van Marvel’s minder bekende personages. Blade (Eric Brooks) is een halfvampier wiens moeder werd gebeten door een vampier tijdens de bevalling (waarbij zijn moeder door het vele bloedverlies het leven liet). Hierdoor erft hij alle krachten die vampiers hebben maar heeft geen enkele van hun zwaktes. Wanneer Eric zijn krachten ontdekt besluit hij deze te gebruiken om de wereld te zuiveren van alle vampieren.

Wat zeg je, het klinkt bekend in je oren ? Dit zou best wel kunnen want Blade heeft al 3 films (Blade, Blade 2 en Blade Trinity) en had ook nog een kortstondige tv-reeks.  Blade werd in de films vertolkt door acteur Wesley Snipes die hierdoor een ster werd en er warempel ook nog verdomd cool uitzag. De eerste Blade film was een succes waardoor Marvel inzag dat het dan ook tijd werd  om films te maken met  hun A-List personages.

Maar bon terug naar de comic, het verhaal speelt zich ongeveer af tijdens de Civil War van het Marvel Universe iets dat Blade eigenlijk niet veel kan schelen aangezien hij toch geen superheld is maar gewoon een vampierjager.  Door heen de comic gebeurt er niet echt veel buiten dan Blade die vecht met vampieren en een aantal flashbacks die Blade’s verleden vertellen. Wel zijn er een aantal leuke cameo’s van o.a. Spider-Man, Wolverine enz.

Het artwork is ok, maar ook niet meer dan dat. Het is niet lelijk maar ook zeker geen uitschieter met name de gezichten van de personages zien er soms een beetje raar uit.

Conclusie: Het is een goed entertainend verhaal met helaas maar matig artwork. Als je eens iets anders wilt dan de traditonele superheld dan raad ik dit boek zeker aan maar verwacht

geen comic topper.